教育学(国際教育)修士プログラム

修士論文テーマ

平成30年度修了者

  • Mother Tongue Support and Meeting the Needs of Linguistically Diverse Students: An Exploratory Study of Japanese Article 1 IB World Schools
  • Generating Student Questions in an Inquiry-Based Classroom: A Case Study of Primary Years Programmes in Japan
  • 論争的問題を扱う教師の専門性開発に関する研究ー欧州における事例に着目してー
  • Unmet Needs of International Students with Special Needs in Japan: The Double Challenge
  • 外国につながる児童を指導する教師の省察的実践力ー多文化共生に関する教育観の変容過程に着目してー
  • 「教員の実践コミュニティ」に関する研究ー国際バカロレア認定校における事例研究を中心にー
  • The Role of Libraries and Librarians in Supporting Inquiry-Based Practices: An Investigation of International Baccalaureate World Schools
  • 教員養成課程におけるPISA調査の活用に関する現状と課題―学生・大学教員・調査実施者の認識の乖離に着目して―
  • 「持続可能な開発のための教育」実践に求められる教員の資質・能力の育成ーフィンランドの教員養成を事例としてー
  • 高校生の「批判的思考」を育成する英作文指導の実践的研究― 国際バカロレアの教育手法を用いて ―
  • Teachers’ Understandings, Beliefs and Attitudes Toward Inquiry-Based Learning: A Case Study of a Public Japanese International Baccalaureate Secondary School
  • Teacher’s Attitudes towards Inclusive Education in Elementary School: A base for Enhancing Professional Development Program in Indonesia